ATTITYD! attityd är allt!

inte igår jag satt och grubblade över saker, men det känns som att det finns människor runt omkring mig som kanske skulle behöva ta del av lite funderingar, även om allt jag säger är hur jag själv känner så kanske många känner igen sig väldigt mkt. va känner jag för att ta upp då.. vad är aktuellt egentligen.. det här med livet är ju en ganska intressant grejj å jag tänkte koppla ihop det till rubriken som jag så fint har valt, rubriken är quotad en av majorerna på LG, han sa alltid att ATTITYD är allt! och han har faktiskt en poäng i det han säger. Va har du som individ för attityd till livet? Tar du en dag i taget eller är du en planerare? Vågar du ta chanser eller spelar du bara på säkra kort? Vad är rätt, vad är fel? Det är din personliga attityd till livet som styr dom här frågorna, det han också menade var att visa attityd utåt, att visa att man inte viker sig hur lätt somhelst, man ska i alla lägen visa sig stark, att ingen kan bräcka mig. Att oavsätt om man är trött, nedbruten alltid ha attityden på topp för  att kunna göra det bästa i varje situation, visst ja det är inte lätt att lyfta ur sig själv ur skiten alla  gånger, been there done that om man säger så, men i slutändan är det nog ändå din attityd som styr över hur länge du tänker tänker sitta i pottan, för det är ingen annan än du som som kommer göra det, du själv måste ta dig upp annars kommer livet bara skita mer och mer och till slut är du fast där nere, ah okej det var ett ganska vidrigt exempel men jag tror ni förstår min poäng, att ingen annan än du löser dina problem. du kan heller inte sitta och deppa och tro att allt bara ordnar sig, livet fungerar inte så, hårt mot hårt låt inte livet hålla på att jävlas med dig, använd dom medel som behövs, om det så handlar om att du ska  behöva skrika ihjäl en vän för att denne betett sig som en jävla idiot.. eller om du bara behöver någon att snacka med.. men sitt inte där själv och tro att allt blir guld å gröna skogar..

men vem är jag att sitta och spekulera? jag vill bara tro på det där med attityd, våran egen syn på tillvaron. Att alla har makten att styra över sitt eget liv, oavsätt vad som händer i ditt liv är det du som håller i bollen, det är ju dom spelar huvudrollen och det är du som är i centrum och det är du som avgör hur historien ska sluta.

attityd mina vänner.. det är allt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0