Va gör man då i 2 timmar?


där står jag


Det kanske är en fråga man ställer sig.

Ni - Sam.. va fan gör du.. eller va tänker du på när du står där rakt upp och ner i 2 timmar?

Jag - Ehm ja.. det är en väldigt bra fråga. Jag tror jag har gjort ungefär 15 högvaktsdygn totalt sen jag ryckte in i lumpen. Om vi leker att jag har stått 6 timmar varje dag. Då blir det  90 timmar jag har stått vakt. Men ärligt talat så tänker man nästan ingenting. Jag har försökt att intala mig själv att fundera lite kring livet  å va jag ska ta tag i när jag står post, men det blir aldrig av men jag kan försöka skriva i tid va jag brukar fundera på. Om vi nu säger att jag står post mellan 12:00-14:00

11:50. Då har jag precis tagit på mig alla kläder, kittat på mig 45 tröjjor och 90 handskar för att inte frysa arslet av mig
12:00. Då gör vi utrsprång och går iväg med vaktavlösningen för att byta av dom redan står ute på post
12:o3. Då är vi framme vid post nr 7 där jag står vakt. Vi  säger våra postramsor  *NAAAAT* och sen byter vi plats och han som stod post innan mig går iväg.
12:05: Då har tagit på mig radion och står nu post. Sen börjar helvetet
12:30 Första halvtimmen är kassast, den går saktast och man står och funderar på om skiten verkligen var värt det. Man tycker ändå det är helt okej när man får se lite folk och hoppas på att någonting aldelles extra passerar ögonvrån :P Inte att förglömma är att patrullen har gjort sitt första förbindelseprov över radion, detta för att kontrollera att alla posters radio fungerar
12:45: Då börjar man bli lite rastlös..innan har jag säkert gått 10 patrullrundor och inser nu att jag måste göra det minst 100 gånger till för att ha någonting att göra
13:00: Första timmen är väldigt seg och nu börjar jag alltid frysa, fingrarna är helt åt helvete å det värker så inni helvete i dom trots att jag har 90 par handskar på mig. Jag tänker också att jag faktiskt inte gör lumpen den här gången och står inte här för att få 3spänn i timmen som det var förr, nu är det faktiskt bra lön för att frysa häcken av sig
13:15: Då är det mkt möjligt att befälet kommer förbi och visiterar mig. Det gör dom för att kolla läget och att man inte har skitat ner i postkuren, efter det går dom iväg och då vet man att man kan slappna av lite extra eftersom dom bara gör det en gång under ens postpass
14:30: Då är man så sjukt trött i huvet och vill inget annat än att komma in och det är i stort sett det ända man tänker på innan man blir avbytt. Man försöker tänka på någonting vettigt men det går inte för att fingrarna fryser så sjukt mkt
14:55: Nu är det bara 5 minuter kvar innan avlösningen kommer och byter av mig. dom där 5 minuterna känns som timmar när man står där.
15:00. Nu vet jag att avlösningen är påväg och jag tänker hur skönt det ska bli att komma in i värmen, äta och sova, kanske ta en sjuuukt varm dusch för att bli av med kylan
15:02: Jag ser hur avlösningen kommer och jag går ner ifrån pallen och står beredd att byta av. Backman kommer och byter av mig, vi står och småpratar lite innan vi byter plats och jag går till avlösningen. Jag följer med avlösnignen runt slottet och kommer in i värmen.
15:15: Nu är jag inne i värmen, å de är så sjuuuukt nice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0