Varför blogg ? pt.2

om vi fortsätter på det här som vi va inne på igår om idén bakom att ha en blogg. Nu tänker ni: Ja men varför skriver idioten om han ändå tycker bloggning är helt meningslöst. Ja egentligen är det ju faktiskt helt värdelöst att göra det. Om vi nu ska börja grotta ner oss lite extra i den här frågeställningen så tänker jag att tekniken gör att vi blir mer och mer distantiva till varandra, ja menar om vi backar till stenåldern när det inte fanns telefoner så var man ju faktiskt tvungen att ta fingret ur röven och träffa människor. Det har telefonen satt stopp för, inte nog med det så har vi MSN, Webcam och det bästa av allt är ju faktiskt mobiltelefonen där man kan köra videosamtal med varandra, vadå ja menar det är ju bara att dra ut å shoppa med mobilen, låta din polare kolla in plaggen du köper och avgöra om du gör ett bra val eller inte, snart kommer du kunna gå och fika med mobilen också ska du se, bara en fråga om tid innan du kan trycka in saker i luren så det åker ut på andra sidan med den du pratar med. Å andra sidan kan man ju tänka så här, det är ju faktiskt upp till var och en att se till att träffas, fuck yes du har så rätt! men.. när folk knappt kan ta sig till spararne och handla.. hur i helvete orkar man hänga nånstans då överhuvudtaget:P ? det jag vill komma till är ju att folk är ganska lata nu för tiden, thanks to the world wide web :)

Självklart har allt detta öppnat upp för väldigt mycket också. Man kan knyta kontakt med människor ifrån hela världen vilket såklart är en otrolig fördel. Internet gynnar oss självklart på otroligt många sätt, även om de flesta inte hajjar det och fortfarande tror att elunajstolm.se och eftejfejjen.se är det ända som existerar på internet. Den negativa effekten är ju att folk har mer låssasvänner (s.k internetkompisar) än riktiga vänner :P kolla er msnlista.

om vi återgår till det här med att blogga, jag menar, finns det egentligen någon anledning att ens lyfta upp luren och ringa till mig och fråga hur de är ? ELLER VAD JAG GJORDE IGÅR? ni ska nog se att om ni kollar det förra inläggen står det ju faktiskt exakt vad jag gjorde igår om vi nu bortser ifrån att jag gnällde lite. Jag skulle väl inte kalla det gnäll utan snarare lite logik bara. Ja menar ni vet ju hela tiden vad som händer mig i mitt liv när ni går in här och läser, inte alla detaljer kanske ;) men det mesta står ju och då ställer jag mig frågan, hur spännande blir jag då egentligen? man vill ju egentligen vara "The Mystery Man" det är ju faktiskt det som gör att folk intresserar sig för en, istället för att ha ens blogg som startsida och kunna följa allt som händer/har hänt eller som man följder nyheterna på tv varje dag.

Nåt att tänka på..

peace love and respect / Sam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0