"Operation Sthlm"

Here and back again! efter bland dom jobbigaste dagarna i mitt liv tror jag

Fredagen:
Vi blev väckta 05:00 och det var bara att rassla på sig packningen och alla andra väskor med extragrejjer och hoppa på bussen in till stan, vi blev förvånade att vi skulle få en bussresa in, men ja.. den dagen slutade med att vi promerade med packning och full utrustning i 14 TIMMAR! vi gick 5 mil totalt den dagen. Jag minns inte mycket av vad som hände faktiskt, vi va så trötta så vi inte visste vart vi var någonstans. Det vi minns är att vi somnade i närheten av Kaknästornet. innan vi la oss märkte jag att jag hade marcherat hela vägen utan sulor i skona, mina fötter blödde och dom fick skicka ut en läkare för att kolla på mina fötter, jag vägrade ge upp så dom tejpade mina fötter sen va de bara att köra. En rolig grejj vi gjorde var att vi repilerade ner för en 30 meter hög vägg, jag är höjdrädd som fan, jag och Morell höll inte på att ta oss ner därifrån, men vi tog oss ner till slut ;) de gick värre för en annan kille som blev hängandes upp och ner hahaha :D




Lördagen:
På lördagen tog vi oss från Djurgården vi oss till millitärhögskolan där vi hade stationsystem, personliga färdigheter, vi fick göra massa olika tester, en viss löpsträcka med packning på tid, ta ihop och isär vapnet på tid, lite sjukvårdprov och lite annat trams, vart vi än tog oss var vi alltid tvungen att ha väskan på ryggen och det var nog det som var jobbigast, det drygaste under lördagen var nog hinderbanan, som vi skulle ta oss igenom med full utrustning och vapen, den var identiskt lik den vi har på gardet, saken var den att vi bara har kört den i vanliga träningskläder, inte i full utrustning och efter en promenad på 5 mil och 4 timmars sömn ;P de tog säkert en 20 min för oss att ta oss igenom den, vanligtvis ska de ta max 5, så ni förstår nog hur seg vi va! hursomhelst, därifrån tog vi oss till "Bromma Sjukhus" ett gammalt övergivet sjukhus sen några år tillbaka, det var sjukt spooky där inne, det var blod lite här och där och gamla kanyler som låg kvar :S det var långa smala korridorer med en massa smårum på vägen :S

Söndagen:
den här dagen va riktigt rolig även om vi var trötta som svin, vi körde SIB (Strid i bebyggelse) inne på sjukhuset, det var riktigt kul, vi fick skjuta som fan å kasta handgranater å grejjer ;D thats my thaaaang höhö ;P så såg dagen ut där, vi sibbade i 8-9 timmar och då blir man helt slut i kroppen, när vi trodde att övningen va slut hade vi fel, vi tog oss till ett ställe, ingen visste vart vi var, nu va de slutskedet, vi skulle springa 2km med full stridsutrusning och packning och där väntade slutet på 3 dagars helvete, vi sprang, sadovic fick vi nästan bära på ryggen, våran sergeant sprang med och peppade oss som fan, han skrek sig helt förstörd:P men till mål kom vi och vi hade genomfört och klarat soldatprovet,

allt vi gjorde under dom här dagarna blev betygsatta, på vårat kompani har vi 3 plutoner, våran pluton vann så det kändes riktigt kul, alla kämpade på skitbra! vi skrek så innihelvete när vi kom i mål: FÖRSTA PLUTON! vi hade med oss ett befäl under hela övningen, han följde med oss när vi marcherade och gav oss mycke tips på vägen.

Det jobbaste var tröttheten och hungern, vi fick knappt någon mat, och fick vi något var det knappt ätbart, tillbaka till gardet kom vi, vi fick permissionsförbud under natten, men jag och några grabbar sket i det och drog till donken och käkade. När vi väl ätit upp kom våra befäl in och vi sprang som fan ut till bilen och åkte mot gardet i hopp om att dom inte såg oss, men dom blåste efter och satte dit oss, så nu väntar vi en anmälan för regelbrott och kanske ett förhör med majoren om vi har otur! de märks. men turen är att de va runt 100 pers som käkade där så det blir säkert ingenting mer än en varning!
det var dom mest fysiskt ansträngande dygnen i mitt liv utan att tveka en sekund


på torsdag kommer jag hem tack och lov! sköna underbara sommarlov och då kan lumpen ta sig i arslet i 3 hela veckor!!!!!!!! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0