Första tanken efter muck


ja den absolut första tanken efter muck kommer förmodligen bli ( 500 öl minimum ikväll :D haha) nej men så här är det att jag har en nice surprise till er, jag har sökt till en skola.. och kommit in.. ISI Nagano Language College. Nu till det oväntade, skolan ligger i JAPAN. det var längesen jag sökte så jag hade nästan glömt bort att jag gjorde det, skickade in CV också. så vem vet. kan de bli Japan efter muck? utbildningen är 24veckor till att börja med, fråga mej inte varför jag vill plugga japanska, det vet jag knappt själv, jag är bara så jävla facinerad av det landet! efter utbildningen kan man börja jobba som exempelvis engelskalärare där för dom har en otrolig brist på engelsktalande där, men för att man ska ha en chans att kunna få jobb där måste man kunna prata flytande japanska i stort sett, engelskan har jag ju redan i bagaget så. sen har dom ju som sagt fått mitt CV som visar att jag har jobbat på skola innan :) vi får se vad som händer! har god tid på mej att bestämma hur jag vill göra, men de är iaf en tanke :) alltid bra att ligga ett steg före, men först ska lumpen klaras av, sen vet man aldrig vad som händer innan dess, ska ju söka polishögskola här också, sen jurist tänkte jag, ) utlandstjänst med lumpen kommer jag också söka, isåfall kommer den utlandsmissionen dra igång nästa sommar i Afghanistan och hålla på i 6 månader ungefär (FS18 heter missionen om ni vill läsa mer) time will tell helt enkelt :)






Dude why not?

Kommentarer
Postat av: Inspiration

http://SOMMARTIPS.blogg.se

2008-06-21 @ 22:45:16
Postat av: Miss C

Wow japanska på nagano. Det är riktigt imponerande - ser riktigt bra ut på CVt!!!

2008-06-21 @ 22:46:14
URL: http://theextravagantexpatriate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0