Tibble & Marma & 99 dagar MUCK

I veckan har jag varit ute i fält som ni vet, vi hade marsch och grupperinngsövning, vilket innebär att vi har tränat på att flytta oss med våra fordon och rest förläggning 10000 gånger. Vi åkte först från Gardet ut till Skogstibble å hängde där en dag, de tog skitlång tid eftersom vi bara fick åka i 50 för vi hade bandvagnar och pansarbandvagnar med oss som inte får åka snabbare, de va kallt å jävligt och jag blev förkyld som ett svin där ute och hade svårt att sova ;P Dagen efter det drog vi iväg till Marma, NÄSTAN HEMMA :P eller ja 6-7 mil ifrån iaf ;) där gjorde vi ungefär samma sak fast jag lyckades kirra nässpray :P Vår kapten bjöd oss på tårta, helt otroligt och de höjde moralen något kan jag säga ;) perfekt var de eftersom vi fick fira 100 pinnar muck där ute :D

fältveckor suger skit, men den här veckan blev över all förväntan väldigt bra =) ännu bättre är att nu efter 12 dagar får jag åka hem och dricka öl med grabbarna :) IMON KOMMER JAG :D SEE YAAAA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0